2007年10月23日火曜日

しゅうまつ

わたしはせんしゅうと二か月まえに日本ごでぜんぜんかきません。でも、きょうのばんにわたしは日本ごでたくさんかきます。

じゃ、みなさん、こんすうのしゅうまつになにをしますか。

As for me...

金曜日にわたしはともだちとたんじょうびのパーティーをします。わたしのたんじょうびです。わたしはともどちと七時間ぐらい「ヘルシング」のあにめをみます。わたしはケーキをたべます。ソダものみます。


わたしのかぞくはこのしゅうまつにシャーロッツビールへきます。だから、土曜日にわたしはかぞくとモールでかいものをたくさんします。それから、レストランでたべます。ファイブガイズのハンバーガーはおいしいですよ。だから、たぶんわたしはかぞくとファイブガイズでたべます。

土曜日のあさに「Culturefest」があります。わたしは日本クラブと「そうらんぶし」のダンスをします。みなさん、みてください。




日曜日にわたしのかぞくは「Winchester」へかえります。だから、わたしはりょうへかえります。そこで、日本ごとフランスのれきしとけいざいをべんきょうします。

So ends my first clumsy attempts at a full post in Japanese. This was a big step forward - I'm happy about it.

2 件のコメント:

Bin Zhou さんのコメント...

Are you doing that dance for Culturefest!? (sorry my japanese sux) If you are, I'm looking forward to it, I'm also performing for culturefest. Hope to see you on Saturday!

本屋 さんのコメント...

I wish I could dance for the culture fest too but thanks to my weird schedule, I can't come to practice. If I could, I would wear my Shinsengumi haori during the dance. I'll make sure to be there!